W takim razie nie wiem skąd ta różnica w działaniu u Ciebie _tm_, i u jakubd. Jedno wiem na pewno. Jeżeli auto ma HHC to nie ma prawa się stoczyć choćby o 1cm bo ciśnienie w układzie jest stale utrzymywane. Nie ma tak, że odpuszcza na chwile a potem znowu łapie.
[O2] wspomaganie ruszania pod górę
Zwiń
X
-
Sprawdziłem OIIFL ( 1,9 TDI Ambiente ) ze sterownikiem 1K0 907 379 AS - niestety HHC na tym sterowniku nie działa ( da je się zakodować w LC, ale wywala błąd złego kodowania ).
EDIT:
piotrek_gdy, ty masz taki sam sterownik w swojej OIIFL RS, ciekawe czy u Ciebie ruszy HHC...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Spojrzałem wczoraj w cennik OII i jest dopisek, że do DSG7 HHC jest w standardzie!
Nie chce szukać dziury w całym, ale jeśli SAP daje za darmo coś za co normalnie chcą dopłaty to jak dla mnie jest to podejrzane :diabelski_usmiech .Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Nie chce szukać dziury w całym, ale jeśli SAP daje za darmo coś za co normalnie chcą dopłaty to jak dla mnie jest to podejrzane :diabelski_usmiech .
Komentarz
-
-
Yarwa, chodziło mi o to, że ktoś tu pisał, że pomimo zamówienia DSG trzeba było dopłacać do HHC. Nie wiem czy coś zmienili w cenniku ( nie mam starych tylko ten bieżący ) czy w cenniku był błąd, który potem był weryfikowany przy składaniu zamówienia ( czyli przy zamówieniu DSG automatycznie wskakiwał HHC ), czy faktycznie robili ludzi w jajo i kazali dopłacać do HHC przy DSG.
Co do zasadności HHC to kiedyś ( zanim kupiłem DSG ) pierwszy bym przyznał ( zresztą to samo słyszałem w salonie od handlowców ), że w automacie ( jaki by nie był ) HHC jest to raczej zbędny wodotrysk. A tu proszę SAP dodaje go do DSG gratis i to powiedziałbym robi to prawie "po cichu". Może mam jakieś "lęki konspiracyjne", ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że podczas prób i/lub późniejszej eksploatacji "nowej" DSG7 VW AG miało jakieś sygnały o problemach przy ruszaniu "pod górę" ( w sensie w kierunku przeciwnym niż nachylenie drogi ) i dlatego dorzucają teraz w komplecie HHC. W końcu jak by nie patrzył to DSG7 jest pewnie dużo słabsza mechanicznie ( w sensie Nm/KM ) niż stara DSG6 i może suche sprzęgło nie bardzo znosiło takie nagłe zmiany kierunku obrotowego ( ruszanie do przodu przy staczającym się do tyłu aucie ).
A może to tylko ukłon w stronę przyzwyczajeń kierowców automatów do tego, że po puszczeniu hamulca auto rusza do przodu "bez gazu" a tu zonk, bo zamiast pełzać do przodu to stacza się w tył i stłuczka gotowa :diabelski_usmiech .Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002A może to tylko ukłon w stronę przyzwyczajeń kierowców automatów do tego, że po puszczeniu hamulca auto rusza do przodu "bez gazu" a tu zonk, bo zamiast pełzać do przodu to stacza się w tył i stłuczka gotowa :diabelski_usmiech .Wlasnie przy automacie HHC jest najbardziej potrzebne. Normalnie ruszajac pod gorke robisz tak jak na egzamie - czyli prawa noga na gazie i posilkujesz sie recznym. Przy DSG prawa noge masz na hamulcu i dopiero na gaz musisz ja przelozyc - przez ten czas auto moze sie lekko stoczyc w dol. Chodzi o to, zeby auto na wzniesieniu nie utrzymywalo stanu nieruchomego za pomoca slizgania (palenia) drogich sprzegiel, tylko za pomoca ciut tanszych klockow. Z punktu widzenia interesow SAP dawanie klientowi gratis czegos, na czym mogliby zarobic (albo kup HHC i wymieniaj tylko klocki, albo nie kupuj i wymieniaj takze sprzegla) jest dziwne, byc moze bali sie zbyt duzej liczby reklamacji i napraw na ich koszt - ciezko mi powiedziec, to pytanie raczej do kogos z SAP lub ewent. z dealerow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lisek1981Wlasnie przy automacie HHC jest najbardziej potrzebne.przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Grzegorz56cenniku z 2011 r. jest odnośnik mówiący o tym, że HHC jest standardowo dokładany przy DSGprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezW DSG się nie da sprzęgieł spalić bo są wielopłytkowe mokre. IMHO nie wyobrażam sobie, żeby je wymieniać w ogóle gdyż są zabudowane ze skrzynią.
W DSG 7 sprzęgło jest podwójne ( nie wielopłytkowe ) i do tego suche.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezprzemyślane rozwiązania znowu z tymi sprzęgłami.
podejrzewam, że większość manuali w tym czasie zalicza kilka kompletów sprzęgieł :szeroki_usmiechprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, nie no mówię o DSG 7. DSG 6 sprawdziła się już dosyć dobrze.
Czy w takim razie 7 jest gorsza? Nie, jest nowocześniejsza, ale cała skrzynia jest odgórnie przewidziana przez VW jako "słabsza" niż 6. Ogólnie suche sprzęgło podwójne ( czyli takie jak w zwykłym manualu tylko "podwojone" ) jest sprawniejsze niż mokre wielopłytkowe. Z takich podstawowych różnic to jeszcze to, że w DSG 6 cała skrzynia ( przekładnia, sprzęgło, mechatronika ) była zalana jednym olejem ( ponad 7 litrów ), który musiał być bardziej uniwersalny ( dobry i dla sprzęgła i dla trybów przekładni i dla hydrauliki sterującej ). W DSG 7 skrzynia jest podzielona mechanicznie na 3 części i przekładnia jest zalana olejem przekładniowym ( 1,7 l ), sterowanie ( mechatronika ) jest zalana olejem hydraulicznym do ukł. wspomagania ( 1 l ) a sprzęgło jest suche.
Dzięki m. in. tym zmianą 7 jest mniejsza i prawie 25 kg lżejsza niż 6 ( 70kg vs. 95kg ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz