[O2] wspomaganie ruszania pod górę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rowerek
    Rider
    • 2010
    • 449

    W takim razie nie wiem skąd ta różnica w działaniu u Ciebie _tm_, i u jakubd. Jedno wiem na pewno. Jeżeli auto ma HHC to nie ma prawa się stoczyć choćby o 1cm bo ciśnienie w układzie jest stale utrzymywane. Nie ma tak, że odpuszcza na chwile a potem znowu łapie.

    Komentarz

    • tomek
      L&K
      • 2005
      • 1078

      Zamieszczone przez jakubd
      stacza się najwyżej 2-3cm i staje jak wryty.
      To nie masz HHC.
      Dla pewności jeszcze spróbuj na takim wzniesieniu "pompować" pedał hamulca. Nie powinien stać się twardy
      O2FL RS | S2 | F2

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        Sprawdziłem OIIFL ( 1,9 TDI Ambiente ) ze sterownikiem 1K0 907 379 AS - niestety HHC na tym sterowniku nie działa ( da je się zakodować w LC, ale wywala błąd złego kodowania ).

        EDIT:

        piotrek_gdy, ty masz taki sam sterownik w swojej OIIFL RS, ciekawe czy u Ciebie ruszy HHC...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          kowal 2002, a co powinienem zmienic?
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • jakubd
            Ambiente
            • 2009
            • 165

            Poprawiam swój raport co do działania HHC: oczywiście po puszczeniu hamulca nie stacza się wcale - ciśnienie w układzie hamulcowym nie zmienia się. HHC po prostu zaczyna działać przy odpowiednio dużym skosie. Czyli to ja zamieszałem. HHC jest i ma się dobrze.
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              Spojrzałem wczoraj w cennik OII i jest dopisek, że do DSG7 HHC jest w standardzie!
              Nie chce szukać dziury w całym, ale jeśli SAP daje za darmo coś za co normalnie chcą dopłaty to jak dla mnie jest to podejrzane :diabelski_usmiech .
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • Yarwa
                Elegance
                • 2010
                • 915
                • BMW

                Zamieszczone przez kowal 2002
                Nie chce szukać dziury w całym, ale jeśli SAP daje za darmo coś za co normalnie chcą dopłaty to jak dla mnie jest to podejrzane :diabelski_usmiech .
                no ale wiesz jakby nie patrzył trzeba zabulić 7300zł za DSG, tak wiec może DSG jest warte tylko 6800 a 500 to HHC. Tak więc nic za darmo.

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  Yarwa, chodziło mi o to, że ktoś tu pisał, że pomimo zamówienia DSG trzeba było dopłacać do HHC. Nie wiem czy coś zmienili w cenniku ( nie mam starych tylko ten bieżący ) czy w cenniku był błąd, który potem był weryfikowany przy składaniu zamówienia ( czyli przy zamówieniu DSG automatycznie wskakiwał HHC ), czy faktycznie robili ludzi w jajo i kazali dopłacać do HHC przy DSG.

                  Co do zasadności HHC to kiedyś ( zanim kupiłem DSG ) pierwszy bym przyznał ( zresztą to samo słyszałem w salonie od handlowców ), że w automacie ( jaki by nie był ) HHC jest to raczej zbędny wodotrysk. A tu proszę SAP dodaje go do DSG gratis i to powiedziałbym robi to prawie "po cichu". Może mam jakieś "lęki konspiracyjne", ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że podczas prób i/lub późniejszej eksploatacji "nowej" DSG7 VW AG miało jakieś sygnały o problemach przy ruszaniu "pod górę" ( w sensie w kierunku przeciwnym niż nachylenie drogi ) i dlatego dorzucają teraz w komplecie HHC. W końcu jak by nie patrzył to DSG7 jest pewnie dużo słabsza mechanicznie ( w sensie Nm/KM ) niż stara DSG6 i może suche sprzęgło nie bardzo znosiło takie nagłe zmiany kierunku obrotowego ( ruszanie do przodu przy staczającym się do tyłu aucie ).
                  A może to tylko ukłon w stronę przyzwyczajeń kierowców automatów do tego, że po puszczeniu hamulca auto rusza do przodu "bez gazu" a tu zonk, bo zamiast pełzać do przodu to stacza się w tył i stłuczka gotowa :diabelski_usmiech .
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • lisek1981
                    Drive
                    • 2010
                    • 69

                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    A może to tylko ukłon w stronę przyzwyczajeń kierowców automatów do tego, że po puszczeniu hamulca auto rusza do przodu "bez gazu" a tu zonk, bo zamiast pełzać do przodu to stacza się w tył i stłuczka gotowa :diabelski_usmiech .
                    trafiles Wlasnie przy automacie HHC jest najbardziej potrzebne. Normalnie ruszajac pod gorke robisz tak jak na egzamie - czyli prawa noga na gazie i posilkujesz sie recznym. Przy DSG prawa noge masz na hamulcu i dopiero na gaz musisz ja przelozyc - przez ten czas auto moze sie lekko stoczyc w dol. Chodzi o to, zeby auto na wzniesieniu nie utrzymywalo stanu nieruchomego za pomoca slizgania (palenia) drogich sprzegiel, tylko za pomoca ciut tanszych klockow. Z punktu widzenia interesow SAP dawanie klientowi gratis czegos, na czym mogliby zarobic (albo kup HHC i wymieniaj tylko klocki, albo nie kupuj i wymieniaj takze sprzegla) jest dziwne, byc moze bali sie zbyt duzej liczby reklamacji i napraw na ich koszt - ciezko mi powiedziec, to pytanie raczej do kogos z SAP lub ewent. z dealerow.
                    Pozdrawiam
                    Grzesiek

                    Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                    Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez lisek1981
                      Wlasnie przy automacie HHC jest najbardziej potrzebne.
                      tu bym polemizował ale to będzie zbyt duży OT
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        W DSG się nie da sprzęgieł spalić bo są wielopłytkowe mokre. IMHO nie wyobrażam sobie, żeby je wymieniać w ogóle gdyż są zabudowane ze skrzynią.
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • Grzegorz56
                          Rider
                          • 2010
                          • 266
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          HHC – (Hill Hold Control) system wspomagania ruszania pod wzniesienia dla
                          systemu ESP - taki jest opis w cenniku za 2010 rok i cena 600 zł.
                          W cenniku z 2011 r. jest odnośnik mówiący o tym, że HHC jest standardowo dokładany przy DSG.

                          Komentarz

                          • jakubd
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 165

                            A jak sprawdzić, jaki rok modelowy (wg której specs/cennika została zlepiona) ma moja skodzinka? Zamawiałem w kwietniu, zmontowali pod koniec czerwca, odebrałem w lipcu... Czyli dokładnie na przecięciu MY2010 i MY2011.
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez Grzegorz56
                              cenniku z 2011 r. jest odnośnik mówiący o tym, że HHC jest standardowo dokładany przy DSG
                              Grzegorz56, w DSG7 czy DSG6 też :?:
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                Zamieszczone przez Enriquez
                                W DSG się nie da sprzęgieł spalić bo są wielopłytkowe mokre. IMHO nie wyobrażam sobie, żeby je wymieniać w ogóle gdyż są zabudowane ze skrzynią.
                                Tak było w DSG 6.

                                W DSG 7 sprzęgło jest podwójne ( nie wielopłytkowe ) i do tego suche.
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • Grzegorz56
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 266
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                  piotrek_gdy podali, że w DSG7
                                  jakubd w połowie roku 2010 była zmiana z MY2010/MY2011 a jak jest w produkcji to nie wiem.

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez Grzegorz56
                                    w DSG7
                                    DSg7 jest słabsze od DSG6 i może dlatego dorzucili HHC w pakiecie
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      No to przemyślane rozwiązania znowu z tymi sprzęgłami.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • piotrek_gdy
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 7723
                                        • Volkswagen
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez Enriquez
                                        przemyślane rozwiązania znowu z tymi sprzęgłami.
                                        Enriquez, automat jest tak robiony żeby wytrzymac kilkaset tys km
                                        podejrzewam, że większość manuali w tym czasie zalicza kilka kompletów sprzęgieł :szeroki_usmiech
                                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                        Komentarz

                                        • Enriquez
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7685
                                          • Superb III (3V3)

                                          nono, potrafię tą filozofię zrozumieć ze sprzęgłem mokrym wielopłytkowym, natomiast ze sprzęgłami suchymi będziesz miał co najwyżej częstotliwość 2x mniejszą a nie co kilkaset tysięcy.
                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz

                                          • kowal 2002
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 5161

                                            Ja mam wrażenie, że trwałość podwójnego sprzęgła będzie na poziomie zwykłego czyli jakieś 150-180 tyś maks.
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz

                                            • Ayu
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 4154

                                              kowal 2002, tego się trzymajmy ale żeby jeszcze wytrzymywała DSG7 tak z 300 Nm i żeby przed wymianą sprzęgła dane nam było zmieniać auta

                                              Komentarz

                                              • Bili
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 373
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                Czyli jak rozumiem to w dsg7 jest gorsze sprzęgło niż w dsg6. Redukcja kosztów czy co mieli na myśli?
                                                Pozdrawiam.
                                                Michał

                                                Komentarz

                                                • piotrek_gdy
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 7723
                                                  • Volkswagen
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  kowal 2002, 6 czy 7?
                                                  bo niektóre 6 śmigają już więcej niż te 180tkm :diabelski_usmiech
                                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                  Komentarz

                                                  • kowal 2002
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 5161

                                                    piotrek_gdy, nie no mówię o DSG 7. DSG 6 sprawdziła się już dosyć dobrze.

                                                    Czy w takim razie 7 jest gorsza? Nie, jest nowocześniejsza, ale cała skrzynia jest odgórnie przewidziana przez VW jako "słabsza" niż 6. Ogólnie suche sprzęgło podwójne ( czyli takie jak w zwykłym manualu tylko "podwojone" ) jest sprawniejsze niż mokre wielopłytkowe. Z takich podstawowych różnic to jeszcze to, że w DSG 6 cała skrzynia ( przekładnia, sprzęgło, mechatronika ) była zalana jednym olejem ( ponad 7 litrów ), który musiał być bardziej uniwersalny ( dobry i dla sprzęgła i dla trybów przekładni i dla hydrauliki sterującej ). W DSG 7 skrzynia jest podzielona mechanicznie na 3 części i przekładnia jest zalana olejem przekładniowym ( 1,7 l ), sterowanie ( mechatronika ) jest zalana olejem hydraulicznym do ukł. wspomagania ( 1 l ) a sprzęgło jest suche.
                                                    Dzięki m. in. tym zmianą 7 jest mniejsza i prawie 25 kg lżejsza niż 6 ( 70kg vs. 95kg ).
                                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...